SPECIAL TO ALL MY FOLLOWER

Word of the Day

Article of the Day

Quote of the Day

Monday, December 7, 2009

- MENJADI INSAN "LUAR BIASA"

aku tidak memilih untuk menjadi insan biasa

adalah hakku untuk menjadi berbeza

aku mencari kesempatan, bukannya keterjaminan

tidak kuingin menjadi warga peliharaan

lemah dan terpedaya dek terbiasa

dengan jagaan negara

aku ingin mengambil risiko terhitung

untuk mengimpikan dan membina

untuk gagal dan berjaya

aku enggan menjadi insan subsidi

lebih kusukai cabaran hidup daripada mengharap wang ihsan

lebih kugemari cabaran hidup daripada kewujudan lesu yang terjamin

tidakkan kuperdagangkan kebebasanku dengan derma sumbangan

tidak juda maruah denagn sedekah

tidak juga kan kutunduk kepada sebarang ugutan

sudah menjadi warisanku

untuk sentiasa berdiri teguh

bangga dan tidak gentar

berfikir dan bertindak untuk diri sendiri

menikmati hasil usaha sendiri

dan menghadapi dunia dengan penuh berani

dan berkata " Inilah yang telah kulakukan"

inilah erti sebenarnya menjadi seorang insan..


AKU TIDAK MEMILIH UNTUK MENJADI INSAN BIASA !!!!



No comments: